Nasi Goreng and Bakmi Goreng - 7-Lifestyle

Wednesday, January 4, 2023

Nasi Goreng and Bakmi Goreng

Kampoeng Dreamland (7-LifestyleEconomical Shopping -Indonesian Cuisine - Fried Rice and Fried Noodles.

Initially, the most famous Indonesian dish in the world is Nasi Goreng. It has been proven that in many countries, they still write in their menu books according to their original names Nasi Goreng and Bakmi Goreng. Not changed to Fried rice and Fried noodles.

Oh yes, in restaurants in Germany, when I was there, between 1979 - 2006, they called it Nasi Goreng and also Bakmi Goreng. They didn't change it to Gebratener Reis and Gebratene Nudeln.

If you want Nasi Goreng recipes, as well as other Indonesian recipes, please visit "Blog of Nasi Goreng"

Our Recipe Collection

Photo: Special


Bahasa indonesia
Nasi Goreng dan Bakmi Goreng

Awalnya Masakan Indonesia yang paling terkenal di seluruh dunia adalah Nasi Goreng. Terbukti di banyak Negara, mereka tetap menulis dalam buku menu mereka sesuai nama aslinya Nasi Goreng dan Bakmi Goreng. Tidak diganti menjadi Fried rice dan Fried noodles.

Oh iya di Resto-resto di Jerman, pada saat saya di sana, antara tahun 1979 - 2006, mereka menyebutnya dengan Nasi Goreng dan juga Bakmi Goreng. Mereka tidak mengubahnya menjadi Gebratener Reis dan Gebratene Nudeln.


Jika Anda ingin resep membuat Nasi Goreng, serta resep-resep masakan Indonesia lainnya, silahkan kunjungi  "Blog dari Nasi Goreng"

Foto : Istimewa